12 ianuarie 2022


 La primăriile din judeţ

47 de cazuri de recuperare a sumelor acordate necuvenit cu titlul de venit minim garantat

>Inspectorii AJPIS au impus reanalizarea dosarelor, recalcularea ajutorului social şi a orelor de muncă

>Unităţile administrativ-teritoriale ori serviciile de protecţie socială controlate sau ales cu 11 sancţiuni            

Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Suceava a făcut verificări  la 76 de primării de municipii, oraşe şi comune din judeţul Suceava. Controalele sunt parte a campaniei naţionale de verificare a modului în care a fost stabilit ajutorul social şi de identificare a măsurilor de creştere a ocupării persoanelor apte de muncă. Potrivit unei informări a AJPIS Suceava, în perioada verificărilor în unităţile administrativ-teritoriale erau în evidenţe 5.431 de dosare, cu un total de 16.026 de beneficiari de venit minim garantat. Verificările s-au oprit asupra a 1.952 de titulari de dosare, cu 6.174 de beneficiari în plată, între care 34 de persoane cu risc crescut de vulnerabilitate. Ca urmare a constatărilor făcute cu prilejul verificărilor, inspectorii AJPIS Suceava au dispus 891 de măsuri de îmbunătăţire a modului de acordare a beneficiilor de asistenţă socială. În 47 de cazuri, aceştia au luat măsuri de recuperare a sumelor acordate necuvenit, unităţile administrativ-teritoriale sau serviciile de protecţie socială ale acestora alegându-se cu 11 sancţiuni. Totodată, în vederea îmbunătăţirii activităţii de organizare şi administrare, controlorii au impus reanalizarea tuturor dosarelor aflate în plată; recalcularea cuantumului ajutorului social şi recalcularea orelor de muncă în folosul comunităţii. Printre altele, inspectorii Agenţiei Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Suceava au mai dispus, efectuare a de anchete sociale; anexarea documentelor care lipsesc sau, după caz, neactualizate potrivit legii; emiterea deciziei de recuperare a sumelor acordate necuvenit şi încetarea dreptului; suspendarea plăţii şi retragerea dreptului. De asemenea, au fost luate măsuri de întocmire a planului de acţiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă de interes local pe fiecare persoană din familiile beneficiarilor de ajutor social şi evidenţierea efectuării acestora; îndeplinirea condiţiilor generale de înregistrare a documentelor, dar şi de îndeplinire a obligaţiilor legale privind relaţia cu beneficiarii.