Odată cu eliminarea
plafonării
Consumatorii
vulnerabili au dreptul la protecţie faţă de creşterea preţului
energiei electrice
- Contractul
semnat trebuie să fie „clar şi uşor de înţeles”
comisarii pentru protecţia consumatorilor
recomandând prudenţă la schimbarea furnizorului

În contextul eliminării schemei de plafonare a preţurilor la energia
electrică, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Suceava atrage
atenţia consumatorilor casnici asupra neregulilor constatate cu prilejul campaniei
de controale privind prestarea serviciilor de furnizare a energiei
electrice. Printr-un comunicat de presă, instituţia suceveană informează că,
printre multe altele, constatate au fost completarea incorectă a ofertelor; lipsa preţului final, cu toate taxele incluse, dar şi emiterea cu
întârziere a facturilor pentru energia consumată. Totodată, pe durata
verificărilor s-au depistat lipsa menţionării perioadei de facturare; duratei
contractului, cât şi a condiţiilor de reînnoire, prelungire sau încetare a
prestării serviciilor. Comisarii pentru protecţia consumatorului au mai constatat
existenţa în contracte a unor clauze abuzive şi „neafișarea pe site a tuturor
informaţiilor în baza cărora operatorul economic îşi desfăşoară activitatea,
inclusiv a informărilor cu privire la posibilitatea soluţionării alternative a
litigiilor”. Comisariatul Judeţean pentru
Protecţia Consumatorului Suceava insistă asupra luării la cunoştinţă a
dreptului consumatorului la informarea corectă, înaintea semnării contractului,
acesta din urmă trebuind să fie „clar şi uşor de înţeles” şi cu posibilitatea schimbării
gratuite a furnizorului. Important de ştiut este aceea că furnizorul este
obligat să anunţe creşterile de preţ cu minimum 30 de zile înaintea acestei
modificări şi că facturile eronate pot fi contestate. La fel, consumatorii
vulnerabili au dreptul la protecţie, prin acordarea unui sprijin financiar
compensatoriu, la angajamente de plată eşalonată, dar şi la compensaţii în
cazul întreruperilor nejustificate de
energie electrică.