28 august 2025

 La Primăria Suceava

Probleme cu plata salubrităţii menajere

  • După ce s-a reușit acoperirea datoriilor, acum, pentru continuitate, bani sunt luaţi de la sport şi întreţinere parcuri, renunţându-se şi la proiectele de supraveghere video în zona de agrement şi cimitir  

„În vederea asigurării resurselor necesare desfăşurării activităţii”, Serviciul de salubritate menajeră al Primăriei municipiului Suceava va beneficia de o infuzie financiară de 5,5 milioane de lei, sumă transferată de la alte capitole bugetare. La rectificarea din şedinţa ordinară lunară a Consiliului Local, tot înspre Serviciul de salubritate menajeră se transferă 840.630 de milioane de lei, reprezentând „obligaţii fiscale” către Administraţia Fondului pentru Mediu. „Scopul acestei rectificări bugetare este şi acela al asigurării resurselor necesare pentru capitolul Salubritate, unde în bugetul iniţial au fost prevăzute sume importante şi pentru acoperirea datoriilor din anul anterior, care în acest moment sunt achitate” se specifică în raportul serviciului de specialitate al Primăriei.

 În fundamentarea proiectului de hotărâre se reliefează că „pentru aceasta, necesară este considerată renunţarea la o parte din bugetul alocat Programului anual al finanţărilor din fondurile publice ale municipiului Suceava, destinată structurilor sportive de drept public pentru anul 2025, respectiv 2,74 de milioane de lei, „sumă care până în prezent nu a fost solicitată”. Totuşi, se face precizarea că „în acest an bugetar extrem de dificil din punct de vedere financiar - cu datorii foarte mari preluate din anii precedenţi” -, domeniului „Sport” i-a fost alocată o sumă substanţială, încheindu-se contracte de finanţare în valoare de 3,25 de milioane de lei. În acelaşi context, analizată a fost şi execuţia bugetară de la nivelul Direcţiei Domeniului Public, la care, de asemenea, s-a concluzionat că până la sfârşitul anului 2025, „nu mai este necesară suma de 500.000 de lei”, rectificarea în minus vizând capitolul „Întreţinere grădini publice, parcuri, zone verzi, baze sportive şi agrement”. Astfel, de la Direcţia în cauză o sumă de 264.4440 de lei este luată de la „bunuri şi servicii”, iar una de 235.560 de lei de la „cheltuielile de capital”. Totodată, din Programul obiectivelor de investiţii, eliminate sunt sume de 30.000 de lei de la hidrobiciclete; 30.000 de lei de la sistemul de supraveghere video în Zona de agrement „Tătăraşi; 40.000 de lei de la sistemul de supraveghere video din cimitire; 70.000 de lei de la sistemul de vidanjare, iar diferenţa de „alte cheltuieli de investiţii”.