26 mai 2025

 

Trei sferturi din cheltuielile TPL sunt de natură salarială    


 > În perioada următoare, firma de transport călători ar putea concedia 27 de angajaţi

Cheltuielile cu personalul ale firmei Transport Public Local Suceava nu pot fi reduse decât prin „scăderea numărului de salariaţi” se arată în raportul Consiliului de Administraţie la proiectul de hotărâre de Consiliu Local privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al TPL pentru anul 2025.  „În ultimii ani, salariul minim a crescut de la an la an, fapt care a determinat creşterea cheltuielilor de natură salarială. Acest aspect, coroborat cu scăderea altor categorii de cheltuieli, fac ca, în 2024, cheltuielile cu personalul să aibă o pondere de 75,95% din cheltuielile totale” se subliniază în fundamentarea bugetului, în care menţionează că „prin trecerea la transportul electric, cheltuielile materiale au scăzut considerabil”. La această dată, TPL are un total de 227 de angajaţi şi „se află într-un proces de diminuare a personalului, însă fără a recurge la concedieri colective”. „Pentru un control mai bun al acestui proces, toate angajările pe perioadă nedeterminată se fac cu aprobarea Consiliului de Administraţie. Acest proces de reducere a personalului va continua şi în perioada următoare, obiectivul fiind ca, pentru transportul public din municipiul Suceava să se folosească maximum 200 de salariaţi” reliefează sursa citată. În ultimii ani, în condiţiile investiţiilor făcute, activitatea firmei Transport Public Local Suceava a sporit ca urmare a introducerii de noi linii şi prelungirii altora, înfiinţării liniilor şcolare, dublării numărului de călători faţă de 2019, cât şi a exploatării a două autobaze, comparativ cu doar una mai înainte. În schimb, treptat TPL a renunţat la anumite categorii de personal, respectiv la taxatoare şi mecanici. De cealaltă parte însă, a fost necesar un număr suplimentar de şoferi pentru mijloacele de transport electrice.