08 mai 2025

Economii cu deszăpezirea şi curăţenia din municipiul Suceava

 > „Aceste economii nu merg pe salarii, premii sau pe altceva, ci pentru lucrări în oraş, diverse intervenţii şi reparaţii de străzi, inclusiv la cele de pământ” a declarat primarul Vasile Rîmbu

Cheltuielile cu asigurarea salubrităţii stradale, cât şi cele cu îndepărtarea zăpezii şi combaterea lunecuşului au fost anul acesta mult diminuate, informează primarul Vasile Rîmbu, referindu-se la primele 3 luni ale anului 2025. „Cheltuielile au scăzut destul de tare, ca să nu spunem drastic, iar toată lumea de bună credinţă poate vedea şi aprecia că s-au făcut nişte paşi în privinţa curăţeniei. Trebuie să recunoaştem că oraşul începe să arate altfel” spune edilul-şef. Astfel, potrivit şefului municipalităţii sucevene, dacă în ianuarie 2024 pentru salubrizare şi deszăpezire s-au plătit 1,3 milioane de lei, în ianuarie 2025 factura a fost de numai 609.000 de lei. În februarie 2024, pentru serviciile respective din bugetul local    s-au achitat 1,05 de milioane de lei, în timp ce în februarie anul acesta s-au plătit 377.305 de lei. La fel, în martie 2024 salubritatea şi deszăpezirea au costat 1,13 de milioane de lei, în luna martie  a anului 2025 cheltuielile cu acestea fiind de 352.000 de lei. „Există o mica mare diferenţă, iar aceste economii nu merg pe salarii, premii sau pe altceva, ci pentru lucrări prin oraş, pe diverse intervenţii, cu reparaţii de străzi, inclusiv pe cele de pământ. Deci, mergem în profunzime, pe nevoile oraşului” a subliniat Vasile Rîmbu, primarul municipiului Suceava. Noul contract pentru prestarea Serviciului de salubritate stradală şi de deszăpezire a intrat în vigoare pe 16 martie 2025. Competiţia fost câştigată de asocierea între societăţile comerciale Ritmic Com şi Diasil Service, contractul fiind parafat încă din 16 decembrie 2024. Licitaţia pentru delegarea prin concesionare a gestiunii Serviciului de salubritate stradală şi de deszăpezire a avut loc pe 15 aprilie 2024. Delegarea era prevăzută pentru o perioadă de 96 de luni, la o valoarea  contractului de 80 de milioane de lei. „Contractul este pe  8 ani de zile, generat de ideea că firmele sunt obligate la nişte investiţii, cu o durată de recuperare destul de lungă, întrucât sunt costisitoare” preciza primarul Vasile Rîmbu, menţionând că a trecut timpul când curăţenia se făcea cu „măturoiul şi lopata”.