O dată cu încetarea contractului de muncă
Primăria Suceava a recuperat tichetele de vacanţă de
la 15 salariaţi
> Acestora
le-au încetat contractele de muncă, valoarea voucherelor de restituit fiind de
8.679 de lei
Mai mulţi angajaţi ai Primăriei municipiului Suceava au fost nevoiţi să restituie tichetele de vacanţă primite de către aceştia, potrivit legislaţiei în vigoare. Aceasta în conformitate cu Raportul de audit financiar asupra situaţiilor financiare ale reşedinţei de judeţ efectuat pentru anul 2023 şi dat publicităţii de Camera de Conturi Suceava. În primul rând, este vorba despre sume datorate de angajaţii „plecaţi din entitate”, atât la încetarea de drept a contractului de muncă, dar şi în cazurile de încetare în baza art. 18, alin. 8 al Legii nr. 269 din 2023 privind unele măsuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare pe termen lung. Astfel, pe eşantionul verificat au fost identificaţi 15 salariaţi care, la data încetării contractului individual de muncă, aveau de restituit vouchere de vacanţă în valoare de 8.679 de lei. În conformitate cu raportul citat, acestea nu au fost înregistrate în evidenţa contabilă ca sume de recuperat, dar „pe durata misiunii de audit financiar, entitatea a dispus măsurile în vederea remedierii deficienţelor constatate”.
„Suma a fost recuperată în totalitate, însă nu fusese
înregistrată în evidenţa contabilă în contul <Alte datorii şi creanţe, în legătură cu personalul>,
astfel încât să fie urmărită şi datorată de salariaţi unităţii” se subliniază
în Raportul de audit financiar asupra situaţiilor financiare ale municipiului
Suceava.