Scos la licitaţie pentru 8 ani
Contract de
80 de milioane de lei pentru cosirea spaţiilor verzi, măturarea şi deszăpezirea
străzilor din Suceava
- Încheiat cu societatea comercială Diasil Service încă de pe 13 octombrie 2014, contractul a fost prelungit în septembrie 2021
- Caietul de sarcini impune îmbunătăţiri privind spaţiile verzi, gardurile vii şi regimul deşeurilor din demolări
Licitaţia pentru delegarea prin concesionare a gestiunii Serviciului de salubritate stradală şi de deszăpezire va avea loc pe 15 aprilie, informează Ion Lungu, primarul municipiului Suceava. Delegarea se face pentru o perioadă de 96 de luni, respectiv, de 8 ani, valoarea contractului ridicându-se la 80,70 de milioane de lei. „Această licitaţie a durat mai mult, deoarece s-au modificat unele acte normative la ANRSC, în ceea ce priveşte gestionarea deşeurilor. Sigur, am aşteptat să fie clarificate toate aceste aspecte legislative, iar caietul de sarcini a fost aprobat în şedinţa Consiliului Local” a evidenţiat ieri, într-o conferinţă de presă, şeful municipalităţii sucevene. Atribuit prin licitaţie deschisă încă de pe 13 octombrie 2014, Serviciul de salubritate stradală şi de deszăpezire este prestat în baza contractului de delegare a gestiunii prin concesiune încheiat cu societatea comercială Diasil Service. Contractul a fost prelungit prin Hotărârea Consiliului Local nr. 211 din 30 septembrie 2021, când Primăria Suceava a demarat demersurile pentru organizarea unei noi licitaţii. „În mare parte sunt aceleaşi clauze ca şi în contractul anterior, însă cu îmbunătăţiri în ceea ce priveşte cosirea spaţiilor verzi, tunderea gardurilor vii, transportarea deşeurilor din demolări, dar şi altele. Sperăm să adjudecăm cât mai repede această licitaţie şi să lucrăm cu un nou contract la salubritate” a punctat Ion Lungu, primarul Sucevei. În mai 2022, autorităţile administraţiei publice locale din municipiul Suceava au consimţit la actualizarea tarifelor practicate de Diasil Service, firma de salubritate stradală. În cererea de majorare a tarifelor, operatorul sucevean a invocat, printre altele, creşterea preţurilor la carburanţi, energie electrică, reparaţii, materii prime, consumabile şi echipamente, a cheltuielilor cu personalul, dar şi pentru serviciilor prestate de terţi. Conform primarului Ion Lungu, influenţa în buget a actualizării tarifelor la serviciile prestate de societatea comercială sub contract cu Primăria era, la acea dată, de 78.000 de lei pe lună (plus TVA).