08 august 2019


Primele străzi din Burdujeni-sat vor fi racordate la gaze naturale în primăvară
·        "Şi eu vreau să vină gazul mai repede, să nu-i ţinem în tensiune pe locuitorii din Budujeni-sat, care mă tot întreabă dacă trebuie să-şi cumpere lemne şi în această iarnă" spune Ion Lungu, primarul Sucevei.       
Reţelelor de alimentare cu gaze naturale în cartierul Burdujeni-sat cuceresc tot mai mult teren.  Cel puţin aşa informează Ion Lungu, premierul Sucevei, conform căruia, până la această dată, stadiul fizic ajuns la 25% din volumul total de lucrări, edilul-şef anunţând că s-au "îngropat" peste 6 km de conducte, care se întind pe 8 străzi, respectiv "Lev Tolstoi", "Tiberiu Popeia", "Pietrăriei", "Vasile Pîrvan", "Pictor Panaiteanu", "Căprioarei", "Victor Babeş" şi "Dobrilă Eugen". Conform primului gospodar la oraşului, începând din aceste zile se intervine pe Calea Unirii, în preajma intersecţiei cu "Nicolae Iorga", lângă fostul IRIC, zonă în care se va face racordul la magistrala de gaze naturale. Începând de aici, săpături se vor face, iar conducte vor fi montate până la sediul din Burdujeni al Primăriei, în apropierea căruia se va construi staţia de reglare de presiune redusă. "Mi-am dorit ca, în acest an să ajungă efectiv gazul metan în Burdujeni-sat. Totuşi, discuţiile din comandamentul pe care l-am avut împreună cu specialiştii constructorului şi cei ai Primăriei, cel mai probabil, în mod efectiv, primele străzi vor fi racordate la gaze naturale, primăvara anului 2020, în lunile aprilie şi mai. Şi eu vreau să vină gazul mai repede, să nu-i ţinem în tensiune pe locuitorii din Burdujeni-sat, care mă tot întreabă dacă trebuie să-şi cumpere lemne şi în această iarnă" a explicat Ion Lungu, primarul Sucevei.  Contractul cu Test Prima, societatea care a câştigat licitaţia, a fost semnat pe 10 octombrie 2018, în cadrul investiţiei Primăria Suceava asociindu-se cu Delgaz Grid „Moldova”. Ordinul de începere a lucrărilor dat la finele lunii octombrie, extinderea reţelei de gaze naturale vizând 33 de străzi, cu circa 1.300 de imobile, valoarea contractului fiind de 3,71 de milioane de lei, fără TVA, iar intervenţiile vor dura 36 de luni.