Lucrările de pe magistralele de gaze naturale riscă să se deterioreze
· Execuţia este întreruptă din anul 2006, constructorul retrăgându-şi personalul de pe şantiere pe motiv că înregistrează pierderi din cauza creşterea preţului lucrărilor peste oferta depusă la adjudecarea contractului
· Unica soluţie de depăşire a blocajului o reprezintă transferul magistralelor către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale, aleşii judeţeni aprobând o hotărâre în acest sens
Aleşii judeţeni, întruniţi, ieri, în şedinţa ordinară pe luna iunie, şi-au dat acordul pentru predarea, către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale(TRANSGAZ) a conductelor de transport gaze naturale de înaltă presiune realizate în judeţul Suceava prin proiectul „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene”. Predarea ar urma să se facă, printr-o hotărâre de Guvern, în numele celor 56 de unităţi administrativ-teritoriale care au finanţat investiţiile respective, scopul fiind continuarea lucrărilor şi punerea reţelelor în exploatare. De asemenea, Consiliul Judeţean Suceava, împreună ce cele 56 de consilii locale asociate, vor întreprinde demersuri de identificare a soluţiilor legale de recuperare a costurilor contravalorii investiţiilor transferate către TRANSGAZ, suma adunată urmând a fi orientată înspre rambursarea datoriei către banca finanţatoare mega-proiectului „Suceava-Utilităţi şi mediu”.
Preşedintele executivului judeţean, Gheorghe Flutur, declară că, în urma discuţiilor purtate cu toate părţile şi instituţiile implicate, s-a ajuns la concluzia că Proiectul trebuie deblocat, iar potrivit legii în vigoare, unica soluţie o reprezintă transferul către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale. Şeful administraţiei judeţene precizează că blocajul este legat de continuarea investiţiilor la magistrala de gaze naturale înspre Vatra Dornei şi Rădăuţi, toate cele 56 de consiliile locale aprobând hotărâri de transferare a conductelor în domeniul TRANSGAZ. Domnia sa a evidenţiază că, în acest sens, vor fi promovate două proiecte de hotărâre de Guvern, unul de predare a magistralelor, iar cel de al doilea de solicitare de fonduri de la Ministerul de Administraţiei, în vederea acoperirii cheltuielilor deja făcute. „Din discuţiile purtate, s-a spus că nu s-a gândit corect ca această magistrală să se facă din creditul contractat, pe spatele autorităţilor locale, aceasta fiind interpretarea făcută de toate organismele. În primul rând, anul acesta trebuie să găsim bani să plătim dobânzile la credit. Ministerul de Finanţe ne-a dat nişte bani, ca să acoperim acesta dobânzi, iar prin Ministerul Administraţiei încercăm să obţinem fonduri pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a centralelor termice şi punerea acestora în funcţiune, la Cîmpulung Moldovenesc, Gura Humorului şi Rădăuţi”, subliniază Gheorghe Flutur, adăugând că timpul presează şi că există pericolul ca lucrările efectuate până în prezent să se deterioreze.
În 26 martie 2004, Consiliul Judeţean şi comunităţile amintite au încheiat cu Deutsche Bank London un contract de împrumut, garantat de Ministerul Finanţelor Publice, de 86,3 milioane de euro. Creditul a avut ca destinaţie finanţarea lucrărilor din domeniul gazelor naturale şi reabilitarea sistemelor de termificare prinse în Programul „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene”. Pentru executarea obiectivelor pe componenta de transport gaze naturale de înaltă presiune, licitaţia publică a fost câştigată de consorţiul format din Petromservice Bucureşti şi Stroygaz Moscova. Termenul de finalizare a fost iulie 2006, acesta fiind prelungit, prin acte adiţionale, până la 1 octombrie 2007. Din cauza unor aspecte independente de voinţa părţilor contractante, lucrările nu au fost finalizate la noul termen convenit. Astfel, din cei 232,7 km de conducte de transport gaze naturale s-au realizat doar 101,65 km, totalul de 27,3 milioane euro alocaţi consumându-se 11,5 milioane euro. Execuţia este întreruptă din anul 2006, în luna octombrie constructorul retrăgându-şi personalul de pe şantiere. Consorţiul amintit a motivat că înregistra pierderi, cauza fiind creşterea preţului lucrărilor, peste oferta depusă la adjudecarea contractului. Toate acestea au dus la blocarea proiectului.
· Execuţia este întreruptă din anul 2006, constructorul retrăgându-şi personalul de pe şantiere pe motiv că înregistrează pierderi din cauza creşterea preţului lucrărilor peste oferta depusă la adjudecarea contractului
· Unica soluţie de depăşire a blocajului o reprezintă transferul magistralelor către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale, aleşii judeţeni aprobând o hotărâre în acest sens
Aleşii judeţeni, întruniţi, ieri, în şedinţa ordinară pe luna iunie, şi-au dat acordul pentru predarea, către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale(TRANSGAZ) a conductelor de transport gaze naturale de înaltă presiune realizate în judeţul Suceava prin proiectul „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene”. Predarea ar urma să se facă, printr-o hotărâre de Guvern, în numele celor 56 de unităţi administrativ-teritoriale care au finanţat investiţiile respective, scopul fiind continuarea lucrărilor şi punerea reţelelor în exploatare. De asemenea, Consiliul Judeţean Suceava, împreună ce cele 56 de consilii locale asociate, vor întreprinde demersuri de identificare a soluţiilor legale de recuperare a costurilor contravalorii investiţiilor transferate către TRANSGAZ, suma adunată urmând a fi orientată înspre rambursarea datoriei către banca finanţatoare mega-proiectului „Suceava-Utilităţi şi mediu”.
Preşedintele executivului judeţean, Gheorghe Flutur, declară că, în urma discuţiilor purtate cu toate părţile şi instituţiile implicate, s-a ajuns la concluzia că Proiectul trebuie deblocat, iar potrivit legii în vigoare, unica soluţie o reprezintă transferul către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale. Şeful administraţiei judeţene precizează că blocajul este legat de continuarea investiţiilor la magistrala de gaze naturale înspre Vatra Dornei şi Rădăuţi, toate cele 56 de consiliile locale aprobând hotărâri de transferare a conductelor în domeniul TRANSGAZ. Domnia sa a evidenţiază că, în acest sens, vor fi promovate două proiecte de hotărâre de Guvern, unul de predare a magistralelor, iar cel de al doilea de solicitare de fonduri de la Ministerul de Administraţiei, în vederea acoperirii cheltuielilor deja făcute. „Din discuţiile purtate, s-a spus că nu s-a gândit corect ca această magistrală să se facă din creditul contractat, pe spatele autorităţilor locale, aceasta fiind interpretarea făcută de toate organismele. În primul rând, anul acesta trebuie să găsim bani să plătim dobânzile la credit. Ministerul de Finanţe ne-a dat nişte bani, ca să acoperim acesta dobânzi, iar prin Ministerul Administraţiei încercăm să obţinem fonduri pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a centralelor termice şi punerea acestora în funcţiune, la Cîmpulung Moldovenesc, Gura Humorului şi Rădăuţi”, subliniază Gheorghe Flutur, adăugând că timpul presează şi că există pericolul ca lucrările efectuate până în prezent să se deterioreze.
În 26 martie 2004, Consiliul Judeţean şi comunităţile amintite au încheiat cu Deutsche Bank London un contract de împrumut, garantat de Ministerul Finanţelor Publice, de 86,3 milioane de euro. Creditul a avut ca destinaţie finanţarea lucrărilor din domeniul gazelor naturale şi reabilitarea sistemelor de termificare prinse în Programul „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene”. Pentru executarea obiectivelor pe componenta de transport gaze naturale de înaltă presiune, licitaţia publică a fost câştigată de consorţiul format din Petromservice Bucureşti şi Stroygaz Moscova. Termenul de finalizare a fost iulie 2006, acesta fiind prelungit, prin acte adiţionale, până la 1 octombrie 2007. Din cauza unor aspecte independente de voinţa părţilor contractante, lucrările nu au fost finalizate la noul termen convenit. Astfel, din cei 232,7 km de conducte de transport gaze naturale s-au realizat doar 101,65 km, totalul de 27,3 milioane euro alocaţi consumându-se 11,5 milioane euro. Execuţia este întreruptă din anul 2006, în luna octombrie constructorul retrăgându-şi personalul de pe şantiere. Consorţiul amintit a motivat că înregistra pierderi, cauza fiind creşterea preţului lucrărilor, peste oferta depusă la adjudecarea contractului. Toate acestea au dus la blocarea proiectului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu