03 iunie 2009


După ce au fost obţinută finanţare prin hotărâre de guvern,
Asociaţiile de proprietari sucevene nu confirmă partea de cofinanţare la reabilitarea termică a blocurilor
· Aceasta în ciuda faptului că, potrivit unui proiect de hotărâre, doar proprietarii care câştigă peste 1000 de lei pe lună pe membru de familie vor suporta integral cota care le revine
La Primăria Suceava au fost înregistrate, până acum, solicitări pentru reabilitarea termică a 181 de blocuri cu 5910 apartamente. Primarul Ion Lungu a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că municipiul Suceava, cu cele 81 de blocuri(circa 1000 de apartamente), aprobate la finanţare cu 8,2 milioane de lei, este fruntaş în Moldova, precum şi la nivel de ţară la capitolul izolare termică. Cu toate acestea, deşi administrativul a notificat asociaţiile de proprietari să aducă listele cu acordul proprietarilor, termenul final fiind pe 25 iunie, niciuna dintre ele nu s-au conformat. „Până în prezent nu am primit niciun răspuns, de ceea voi avea personal discuţii cu conducerea fiecărei asociaţii, pentru că este un tren pe care nu trebuie să-l pierdem”, relevă ocupantul fotoliului din Areni. Şeful municipalităţii sucevene spune că, în şedinţa pe luna în curs, pe masa deliberativului va ajunge un proiect de hotărâre prin care se propune suportarea, de la bugetul local, a părţii de participare a proprietarilor cu venituri mici. Potrivit iniţiativei legislative, sucevenii cu venituri lunare de sub 600 de lei pe membru de familie nu vor contribui cu niciun leu; cei ce realizează între 600 şi 800 de lei vor achita doar 50% din partea ce le revine, cei cu venituri de 800 până la 1000 de lei urmând să plătească doar 25% din sumă. În consecinţă, doar titularii de contract de proprietate pe apartament care câştigă peste 1000 de lei pe lună pe fiecare membru al familiei vor trebui să suporte integral contravaloarea execuţiei. „Lucrăm la proiectul de hotărâre şi vom intra cu acesta în Consiliul Local, astfel încât să constituim o bază pentru cei care, efectiv, nu au posibilităţi financiare şi a căror parte ar urma să o suporte Primăria, conform legii. Vrem să ajutăm persoanele cu probleme, măcar şi în ideea de a nu bloca acest proiect”, reliefează primarul reşedinţei de judeţ, accentuând că, în urma reabilitării, risipa de energie termică din blocurile de locuinţe sucevene se va reduce la jumătate.
· Un proprietar ar trebui să scoată, în medie, din buzunar 750 de euro, însă suma ar putea scădea după licitaţiile de desemnare a constructorilor
În reşedinţa de judeţ necesită intervenţii blocurile de locuinţe proiectate înainte de anul 1990. În acest sens, ţinându-se cont de anul ridicării, sistemul de construire şi aspectul exterior, în primă fază au fost selectate 31 de imobile de locuinţe din zona centrală, urmând ca, într-o etapă ulterioară, această acţiune să fie continuată. Lucrările includ izolarea termică a pereţilor exteriori, termo-izolarea terasei şi planşeului de la subsol, precum şi înlocuirea tâmplăriei. La acestea, valoarea investiţiei se ridică la 4,34 milioane de euro, de lucrări beneficiind circa 1000 de apartamente. La o primă estimare, pe medie, pentru izolarea apartamentului, un proprietar ar trebui să scoată din buzunar 750 de euro, circa 30 milioane lei vechi, sumă neplătibilă în rate. Edilul şef, menţionează că, după consumarea licitaţiilor, contribuţia beneficiarilor s-ar putea reduce „Preţurile transmise la asociaţiile de proprietari sunt maximale, dar urmează licitaţiile şi se ştie că, de regulă, şi mai ales în această perioadă de criză economică, când materialele de construcţii s-au ieftinit, firmele participante pot face şi oferte la nivelul de 70% din indicatorii tehnico-economic aprobaţi în Consiliul Local”, explică primarul. Ion Lungu a atenţionat că, în cazul în care asociaţiile nu vor fi de acord cu plata sumei ce revine proprietarilor din blocul respectiv, contractul de mandat semnat de către acestea cu primarul va fi reziliat, iar banii respectivi fi reportaţi înspre alte asociaţii solicitante. Programul de anveloare termică este finaţat în proprţie de 50% de la bugetul de stat, de 30% de la bugetul local şi de 20% de la beneficiari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu