În cadrul unei campanii naţionale
Comisarii pentru protecţia consumatorilor au verificat peste 6.000 de litri
de suc, nectar şi băuturi răcoritoare
- Date au fost amenzi de 15.000 de lei şi 8 avertismente, CJPC recomandând atenţie la etanşeitatea
recipientelor, înscrisurile de pe etichete, dar şi refuzarea produselor cu
durabilitate modificată sau depăşită
Pe durata unei luni, la nivelul întregului judeţ Suceava, urmare
a unei tematici naţionale de control, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului a desfăşurat o
serie de acţiuni de verificare a modului de etichetare şi prezentare băuturilor
răcoritoare, sucurilor şi nectarului de fructe, dar şi a publicităţii făcute
acestora. Astfel, la 14 operatori
economici, comisarii judeţeni suceveni au controlat 6.037 de litri de asemenea
produse, abateri fiind identificate la 12 dintre respectivele unităţi.
Potrivit unei informări a instituţiei judeţene, ca urmare a neconformităţilor
constatate, comisarii CJPC Suceava au aplicat amenzi contravenţionale totalizând 15.000
de lei şi încă 8 avertismente.
Principalele deficienţe constatate de
controlori au fost lipsa afişării sau afişarea într-o formă ilizibilă a preţului,
neafişarea preţului raportat la unitatea de măsură, dar şi depozitarea
neconformă a produselor, direct pe paviment. Totodată, controlorii au depistat abateri
privind indicarea garanţiei SGR pe eticheta de preţ. Garanţia SGR (sistem de garanție-returnare) este suma de 0,50 de lei plătită de consumator la achiziţionarea unui
produs, aceasta urmând a fi recuperată odată cu returnarea ambalajelor de
plastic, sticlă sau metal la punctele de colectare. Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Suceava
recomandă atenţie la modului de prezentare a ambalajului, etanşeitatea
recipientelor, condiţiile de depozitare, citirea înscrisurile de pe etichete şi refuzarea produselor cu
durabilitate modificată sau depăşită. Totodată, importantă este şi păstrarea
bonul fiscal, pentru a putea proba calitatea necorespunzătoare. Nu în cele din urmă, CJPC reaminteşte tuturor
operatorilor economici că „respectarea normelor privind protecţia
consumatorilor este o obligaţie legală şi imperativă pentru desfăşurarea
activităţii în condiţii optime”.