08 septembrie 2023

 

Din totalul de 746

Două sute cincizeci de unităţi de învăţământ nu au autorizaţie sanitară de funcţionare

> Pentru cele 189 de unităţi de învăţământ cuprinse în diverse proiecte de reabilitare Direcţia de Sănătate Publică a eliberat  doar avize de funcţionare  

În judeţul Suceava există 746 de unităţi de învăţământ, dintre care 725 de stat, respectiv 216 cu personalitate juridică, iar 509 fără personalitate juridică, informează Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, în conformitate cu care din totalul amintit 21 sunt unităţi de învăţământ particulare. Potrivit sursei citate inspecţia tematică din acest an a fost efectuată în intervalul 29 august-1 septembrie, verificările vizând asigurarea condiţiilor optime de începere a anului şcolar 2023-2024, a accesului la educaţie de calitate şi a egalităţii de şanse pentru toţi elevii, a condiţiilor igienico-sanitare, cât şi a siguranţei şcolare. La data inspecţiei, 737 de unităţi de învăţământ, adică 98,8% din total erau igienizate, iar în 688, respectiv în 92%, se efectuase acţiunea de dezinsecţie a spaţiilor şcolare. Proiecte de  reparaţii, investiţii sau modernizări se desfăşurau în 183 de unităţi de învăţământ (25% din total). Autorizate la incendii erau 288 de corpuri de clădiri, neautorizate-199, în timp ce 427 nu fac obiectul autorizării Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Suceava. Autorizaţie sanitară de funcţionare a fost eliberată pentru 306 de unităţi de învăţământ, plus Colegiul Naţional Militar Cîmpulung Moldovenesc, neautorizate din acest punct de vedere fiind 251 de unităţi de învăţământ. De subliniat este faptul că au avize de la Direcţia de Sănătate Publică cele 189 de unităţi de învăţământ cuprinse în diverse proiecte de reabilitare. Conform Inspectoratului Şcolar Judeţean, apă curentă şi grupuri sanitare există în 714 de unităţi de învăţământ, acestea lipsind în 3 unităţi şcolare, plus încă în altele 4 care funcţionează în spaţii particulare închiriate. Totodată, 25 de unităţi de învăţământ „se află în reabilitare totală, cu relocarea elevilor în alte unităţi”.