Vandalizarea echipamentelor din staţii şi
Trei-patru cazuri zilnice de blocare a
automatelor de eliberare a biletelor de călătorie
> „La TPL există o conducere, avem un consiliu
de administraţie, un director numit, important fiind ca deciziile să fie luate
în folosul comunităţii” arată viceprimarul Lucian Harşovschi
> Compensaţiile acordate din bugetul local
pentru diferenţa dintre costul real şi preţul achitat pentru o călătorie se
ridică la circa 2 milioane de euro pe an
Printre problemele cu care se confruntă transportul cu autobuze
electrice din municipiul Suceava se numără blocarea automatelor de e-ticketing,
cât şi vandalizarea echipamentelor din staţiile de îmbarcare-debarcare a călătorilor.
„La cele 22 de automate de eliberare a titlurilor de călătorie se folosește
într-o proporție mare plata cu numerar și avem zilnic 3-4 cazuri de blocare a
numărătoarelor de bancnote. Pentru remedierea problemelor, TPL are o echipă
care intervine între orele 6:00 și 21:00, uneori și mai târziu. O altă problemă
este cea a vandalizării echipamentelor din staţiile de autobuz. În toate
cazurile căutăm imaginile şi sesizăm poliția” asigură viceprimarul Lucian Harşovschi.
Conform acestuia, în momentul de faţă TPL are un parc de 61 de autobuze
electrice, dintre care 39 de autobuze mari de 12 metri lungime, cu care sunt deservite
traseele principale, şi 22 de autobuze mici, de 6 metri lungime, utilizate pe
traseele secundare cu număr redus de călători. Ocazional, folosite sunt până la
3 microbuze diesel pe traseele secundare, în special în zilele foarte reci. TPL
mai menţine o rezervă de autobuze Diesel, 10 mari și 10 mici, restul mijloacelor
de transport pe motorină urmând a fi casate. La orele de vârf sunt folosite
simultan 30 de autobuze mari și 12 autobuze mici, la care se adaugă 3 autobuze
mici pentru cursele școlare. Pentru a compensa efectele traficului aglomerat de
pe traseele principale și pentru a evita aglomerația din mijloacele de
transport, începând cu mijlocul lunii ianuarie numărul autobuzelor de pe trasee
a fost suplimentat cu 20%. „Important este că acest sistem de transport trebuie
să funcţioneze. La TPL există o conducere, avem un consiliu de administraţie,
un director numit, important fiind ca deciziile să fie luate în folosul
comunităţii. La rându-i, Primăria oferă sprijin prin compensaţii, subvenţii şi,
bineînţeles, prin implicarea în dotarea TPL” arată adjunctul şefului
executivului din reşedinţa de judeţ. Potrivit lui Lucian Harşovschi, compensaţiile
financiare pentru diferenţa dintre costul real şi preţul achitat al unei
călătorii se ridică la circa 10 milioane de lei anual, echivalentul a
aproximativ 2 milioane de euro. Înspre comparaţie, în Focşani subvenţia anuală
ar fi de 1,5 milioane de lei, în Oradea de 4 milioane de euro, în Piteşti de 6
milioane de euro, în Bucureşti de 3,5 milioane de euro, iar în Iaşi de 10
milioane de euro.