10 martie 2023

 Vandalizarea echipamentelor din staţii şi

Trei-patru cazuri zilnice de blocare a automatelor de eliberare a biletelor de călătorie


>
„La TPL există o conducere, avem un consiliu de administraţie, un director numit, important fiind ca deciziile să fie luate în folosul comunităţii” arată viceprimarul Lucian Harşovschi

> Compensaţiile acordate din bugetul local pentru diferenţa dintre costul real şi preţul achitat pentru o călătorie se ridică la circa 2 milioane de euro pe an

Printre problemele cu care se confruntă transportul cu autobuze electrice din municipiul Suceava se numără blocarea automatelor de e-ticketing, cât şi vandalizarea echipamentelor din staţiile de îmbarcare-debarcare a călătorilor. „La cele 22 de automate de eliberare a titlurilor de călătorie se folosește într-o proporție mare plata cu numerar și avem zilnic 3-4 cazuri de blocare a numărătoarelor de bancnote. Pentru remedierea problemelor, TPL are o echipă care intervine între orele 6:00 și 21:00, uneori și mai târziu. O altă problemă este cea a vandalizării echipamentelor din staţiile de autobuz. În toate cazurile căutăm imaginile şi sesizăm poliția” asigură viceprimarul Lucian Harşovschi. Conform acestuia, în momentul de faţă TPL are un parc de 61 de autobuze electrice, dintre care 39 de autobuze mari de 12 metri lungime, cu care sunt deservite traseele principale, şi 22 de autobuze mici, de 6 metri lungime, utilizate pe traseele secundare cu număr redus de călători. Ocazional, folosite sunt până la 3 microbuze diesel pe traseele secundare, în special în zilele foarte reci. TPL mai menţine o rezervă de autobuze Diesel, 10 mari și 10 mici, restul mijloacelor de transport pe motorină urmând a fi casate. La orele de vârf sunt folosite simultan 30 de autobuze mari și 12 autobuze mici, la care se adaugă 3 autobuze mici pentru cursele școlare. Pentru a compensa efectele traficului aglomerat de pe traseele principale și pentru a evita aglomerația din mijloacele de transport, începând cu mijlocul lunii ianuarie numărul autobuzelor de pe trasee a fost suplimentat cu 20%. „Important este că acest sistem de transport trebuie să funcţioneze. La TPL există o conducere, avem un consiliu de administraţie, un director numit, important fiind ca deciziile să fie luate în folosul comunităţii. La rându-i, Primăria oferă sprijin prin compensaţii, subvenţii şi, bineînţeles, prin implicarea în dotarea TPL” arată adjunctul şefului executivului din reşedinţa de judeţ. Potrivit lui Lucian Harşovschi, compensaţiile financiare pentru diferenţa dintre costul real şi preţul achitat al unei călătorii se ridică la circa 10 milioane de lei anual, echivalentul a aproximativ 2 milioane de euro. Înspre comparaţie, în Focşani subvenţia anuală ar fi de 1,5 milioane de lei, în Oradea de 4 milioane de euro, în Piteşti de 6 milioane de euro, în Bucureşti de 3,5 milioane de euro, iar în Iaşi de 10 milioane de euro.