Prefectul
Alexandru Moldovan a atacat în instanţă 4 hotărâri ale consiliilor locale
> În cauză sunt
cele ale deliberativelor din Mitocu Dragomirnei, Şcheia, Dorneşti şi Bosanci, dar
şi 6 dispoziţii de primar, actele considerate ilegale fiind suspendate de drept
până la soluţionare
În vederea exercitării controlului de legalitate, în anul 2022 la Instituţia Prefectului judeţului Suceava au ajuns 53.533 de acte administrative emise sau adoptate de cele 114 unităţi administrativ-teritoriale din judeţ, precum şi de Consiliul Judeţean Suceava. Între acestea, 10.740 sunt hotărâri adoptate de consiliile locale, 318 fiind hotărâri aprobate de Consiliul Judeţean. Totodată, supuse controlului au fost 33.973 de dispoziţii emise de către primari, cât şi 502 de dispoziţii ale preşedintelui Consiliului Judeţean. În conformitate cu o informare a Instituţiei Prefectului, în urma derulării procedurii specifice de control atacate în instanţa de contencios administrativ au fost 4 hotărâri ale consiliilor locale din Mitocu Dragomirnei, Şcheia, Dorneşti şi Bosanci, precum şi 6 dispoziţii ale unor primari. Ca reprezentant al statului, în temeiul textelor constituţionale, „prefectul poate ataca, în faţa instanţei de contencios administrativ, un act al consiliului judeţean, al celui local sau al primarului, în cazul în care consideră actul ilegal”. Astfel, actul atacat este suspendat de drept. „(...) Înaintea introducerii acţiunii în contenciosul administrativ prefectul judeţului Suceava a solicitat, cu motivarea necesară, reanalizarea actului administrativ socotit nelegal, pentru intrarea în legalitate. Prin cererea de reanalizare, emitentului actului administrativ i se oferă posibilitatea de a reveni asupra actului ilegal, dovedind bună credinţă. În cazul în care autoritatea publică locală nu a dat curs solicitării prefectului, s-a formulat acţiune în contencios administrativ” se evidenţiază în informarea Instituţiei Prefectului judeţului Suceava. Principalele aspecte care au determinat considerarea drept nelegală a actelor verificate au în vedere nerespectarea unor prevederi legale referitoare la normele de tehnică legislativă, precum şi cele ale OUG nr. 57 din 2019 privind Codul administrativ.