Garda Forestieră Suceava funcţionează cu doar 57% din numărul de personal impus de Codul silvic
> Aceasta în condiţiile unui necesar foarte
mare de timp pentru verificările impuse de SUMAL 2.0, cât şi ca urmare a erorilor
generate în utilizarea aplicaţiei de către agenţii economici
De adăugat ar fi lipsa colaborării interinstituţionale cu unităţile administrativ-teritoriale, în vederea identificării actualilor proprietari de terenuri forestiere nesigurate cu servicii silvice de pază, cât şi complexitatea verificărilor la furnizorii de biomasă. Nu în cele din urmă, remarcate sunt lipsa reglementărilor sau existenţa în cadrul legislativ în vigoare a „inadvertenţelor, contradicţiilor şi neactualizărilor faţă de evoluţia domeniului silvic actual”, precum şi „lipsa unui cadastru pentru suprafeţele de fond forestier”. Raportul privind activitatea Gărzii Forestiere accentuează asupra neasigurării integrale a serviciilor silvice pentru toate suprafeţele de fond forestier privat pentru care nu pot fi identificaţi proprietarii şi în cazul cărora nu s-a realizat dezbaterea succesorală, recunoscând şi nerealizarea în totalitate a controalelor tematice şi a celor din fondurilor cinegetice. De asemenea, evidenţiat este faptul că nu au fost făcute verificări la toţi operatorii economici furnizori de biomasă, valorificarea scăzută a informaţilor din SUMAL 2.0, dar şi procentajul redus de verificare a actelor de punere în valoare (APV). Garda Forestieră Suceava are în raza de competenţă judeţele Suceava, Botoşani, Neamţ, Iaşi şi Bacău.