Coridor de expropriere în zona
viitorului viaduct din Lunca Sucevei
> „Despăgubiri se vor face doar
acolo unde vor fi picioarele viaductului” arată primarul Ion Lungu
În şedinţa ordinară de săptămâna viitoare, Consiliul Local Suceava va aproba confinanţarea din bugetul municipiului a construirii tronsonului al treilea al rutei alternative Suceava-Botoşani, inclusiv a viaductului peste calea ferată. Valoarea totală a proiectului este de 78,21 de milioane de lei, suma de 43 de milioane de lei fiind asigurată din bugetul de stat prin Planul Naţional de Investiţii (PNI) „Anghel Saligny”, diferenţa de 35,21 de milioane de lei revenind municipalităţii sucevene. Între timp, firma care a câştigat licitaţia organizată de Primărie lucrează la evaluările terenurilor de pe coridorul de expropriere. Potrivit edilului-şef Ion Lungu, numărul exproprierilor va fi unul mai mic faţă de cel de pe tronsonul al doilea al rutei, pe care procedura amiabilă a decurs fără probleme. „Pe strada <Apeductului> nu au fost niciun fel de comentarii, oamenii au fost bucuroşi că le-am dat acei bani prevăzuţi de lege şi pentru că li s-au pus în valoare şi celelalte terenuri. Sper să nu fie probleme nici în zona în care facem acest viaduct. Aici numărul persoanelor care vor fi despăgubite se va reduce, deoarece despăgubiri se vor face doar acolo unde vor fi picioarele viaductului” a precizat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava. Ultimul tronson al rutei alternative Suceava-Botoşani, cel de la Podul Unirii până la DN 29, ar urma să fie finanţat prin Planul Naţional de Investiţii (PNI) „Anghel Saligny”, peste calea ferată din zonă fiind prevăzută construirea unui viaduct în lungime de 1 km. Ruta alternativă Suceava-Botoşani are circa 4 km, plecând de pe strada „Apeductului”, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada „Traian Vuia”, trecând pe lângă bazinele de decantare ale ACET, peste Pârâul Cetăţii, continuă cu Podul Unirii peste râul Suceava - „strada Energeticianului” - strada betonată de lângă Termica, traversând calea ferată, ajungând pe strada „Traian Popovici” şi ieşind în DN 29, în dreptul fostei Avicola Plopeni. Pentru 33 de cetăţeni expropriaţi pe traseul de incluzând strada „Apeductului”, Primăria a virat „într-un cont separat, în bancă, suma de 349.021 de lei.