04 octombrie 2022

 

Anunţate de la Suceava

Simplificare, debirocratizare şi digitalizare în relaţiile de muncă

> Registrul de evidenţă a salariaţilor va deveni „accesibil on line, oricărui angajat sau fost angajat”

La iniţiativa Platformei ssm.ro, Inspectoratul Teritorial de Muncă Suceava a organizat o întâlnire cu angajatori, manageri, servicii externe de securitate şi sănătate în muncă, specialişti în domeniu, cât şi în resurse umane, precum şi cu persoane interesate de modificările şi noutăţile legislative din anul 2022. Evenimentul a fost onorat de Dantes Nicolae Bratu, inspectorul general de stat al Inspecţiei Muncii, care a prezentat noutăţile legislative privitoare la interpretarea şi aplicarea corectă a prevederilor legislative, atât a celor referitoare la comunicarea și cercetarea evenimentelor, la utilizarea semnăturii electronice, cât şi la mediul on line, în emiterea şi gestionarea documentelor.

Sesiunea de întrebări și răspunsuri a suscitat interesul participanților, care au fost interesați de puncte de vedere oficiale privitoare la punerea în aplicare a ultimelor prevederi legale” arată Romeo Butnariu, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava. Printre principalele subiecte supuse dezbaterii se numără comunicarea şi cercetarea accidentelor de muncă; utilizarea mediului on line în activitatea de securitate şi sănătate în muncă; folosirea semnăturii electronice, avansată sau calificată; completarea fişei de instruire individuală şi consemnarea instruirii în format electronic şi punerea la dispoziţie a documentelor electronice cu prilejul controalelor. De asemenea, inspectorul general de stat Dantes Nicolae Bratu, a prezentat unul dintre cele două proiecte pe care Inspecţia Muncii îl va dezvolta prin Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare (PNRR), respectiv „REGES on line-Reforma evidenţei şi monitorizării relaţiilor de muncă”. Proiectul are ca obiective simplificarea, debirocratizarea şi digitalizarea procedurii de obţinere a unui extras din Registrul de evidenţă a salariaţilor, acesta devenind accesibil on line, oricărui angajat sau fost angajat. Se apreciază că gestionarea Registrului are o importanță majoră în desfășurarea activității de control a Inspecției Muncii, contribuind, totodată, la elaborarea politicilor publice din domeniul pieței muncii, prin informațiile puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice din domeniu.