Anunţate de la Suceava
Simplificare, debirocratizare şi
digitalizare în relaţiile de muncă
> Registrul de evidenţă a
salariaţilor va deveni „accesibil on
line, oricărui angajat sau fost angajat”
La iniţiativa Platformei ssm.ro, Inspectoratul
Teritorial de Muncă Suceava a organizat o întâlnire cu angajatori, manageri,
servicii externe de securitate şi sănătate în muncă, specialişti în domeniu,
cât şi în resurse umane, precum şi cu persoane interesate de modificările şi
noutăţile legislative din anul 2022. Evenimentul a fost onorat de Dantes
Nicolae Bratu, inspectorul general de stat al Inspecţiei Muncii, care a
prezentat noutăţile legislative privitoare la interpretarea şi aplicarea
corectă a prevederilor legislative, atât a celor referitoare la comunicarea și
cercetarea evenimentelor, la utilizarea semnăturii electronice, cât şi la
mediul on line, în emiterea şi gestionarea documentelor.
„Sesiunea de întrebări și
răspunsuri a suscitat interesul participanților, care au fost interesați de puncte de vedere oficiale privitoare la punerea în aplicare a
ultimelor prevederi legale” arată Romeo Butnariu, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava.
Printre principalele subiecte supuse dezbaterii se numără comunicarea şi
cercetarea accidentelor de muncă; utilizarea mediului on line în activitatea de
securitate şi sănătate în muncă; folosirea semnăturii electronice, avansată sau
calificată; completarea fişei de instruire individuală şi consemnarea instruirii
în format electronic şi punerea la dispoziţie a documentelor electronice cu
prilejul controalelor. De asemenea, inspectorul general de stat Dantes Nicolae
Bratu, a prezentat unul dintre cele două proiecte pe care Inspecţia Muncii îl
va dezvolta prin Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare (PNRR), respectiv „REGES
on line-Reforma evidenţei şi monitorizării relaţiilor de muncă”. Proiectul are ca
obiective simplificarea, debirocratizarea şi digitalizarea procedurii de
obţinere a unui extras din Registrul de evidenţă a salariaţilor, acesta
devenind accesibil on line, oricărui angajat sau fost angajat. Se apreciază că gestionarea Registrului
are o importanță majoră în desfășurarea activității de control a Inspecției
Muncii, contribuind, totodată, la elaborarea politicilor publice din domeniul
pieței muncii, prin informațiile puse la dispoziția autorităților și instituțiilor
publice din domeniu.