Suceava introduce taxa
hotelieră de 3 la sută
> „De ce, atunci când mergem la Cluj sau la Oradea, noi
trebuie să plătim taxă turistică, iar ei, când vin la noi, în municipiu sau în
judeţ, să nu plătească?” se întreabă, retoric, primarul Lungu
Autorităţile administraţiei
publice locale din municipiul Suceava introduc o nouă taxă, a făcut cunoscut,
ieri, într-o conferinţă de presă, primarul Ion Lungu. Este vorba despre taxa specială de promovare a
turismului, care se va calcula aplicând 3% asupra tarifelor practicate de unităţile
de cazare de pe raza reşedinţei judeţ,
la suma rezultată adăugându-se (TVA). Aceasta a fost deja votată în Consiliul
Local, demersul survenins constituirii Organizaţiei de management al
destinaţiilor „Suceava-Oraşul Cetăţii de Scaun”. Conform şefului
municipalităţii, suma adunată urmează a servi „autofinanţării” noii structuri, la
„promovare, marketing şi publicitate”, cât şi la susţinerea financiară a
participării la târguri naţionale şi internaţionale. „Aşa se procedează peste
tot, în lumea civilizată, unde se plăteşte această taxă hotelieră. De ce,
atunci când mergem la Cluj sau la Oradea, noi trebuie să plătim taxă turistică,
iar ei, când vin la noi, în municipiu sau în judeţ, să nu plătească?” se
întreabă, retoric, Lungu. Primarul subliniază
că în cazul în care finanţarea Organizaţiei de management al destinaţiilor nu
va fi acoperită din noua taxă, „diferenţa o va acoperi municipiul Suceava”. Drept
urmare, în baza unei „strategii coerente şi a unui plan de evenimente”, dar şi
a editării de broşuri, beneficiile vor fi
reciproce. „Rămân optimist că putem aduce venituri şi pune în valoare,
din punct de vedere turistic, oraşul nostru, în ceea ce priveşte patrimoniul
cultural, centrul ecumenic, agrementul şi shopingul. Astfel, prin aplicarea
strategiei de turism pot câştiga atât agenţii economici, cât şi municipalitatea”
este de părere edilul-şef Ion Lungu. Taxa specială de promovare a turismul va
fi colectată într-un cont separat, făcându-se venit la bugetul municipiului
Suceava. Din Asociaţia de Management a Destinaţiei Turistice „Suceava - Oraşul
Cetăţii de Scaun” mai fac parte, în calitate de membri fondatori, Arhiepiscopia
Sucevei şi Rădăuţilor, Muzeul Naţional al Bucovinei, Universitatea „Ştefan cel Mare”, precum şi Agenţia de
turism Exim Tur, Hotelul Mandachi, Shopping City, Iulius Mall, Complexul Zamca,
societatea comercială Mer-Dum şi societatea comercială Strong MND Corporation.