18 martie 2022

 


Transportul de călători al Zonei metropolitane, în stand by din cauza neclarităţilor apărute în ghid

>  „Termenul a rămas data de 1 aprilie, dar s-ar putea să fie o amânare, deoarece nu au apărut clarificările” arată primarul Ion Lungu

Proiectul transportului metropolitan în Zona Urbană Funcţională (ZUF) este ţinut pe loc în aşteptarea clarificărilor care trebuie aduse ghidului specific pentru obţinerea finanţării nerambursabile prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). La începutul lunii februarie 2022, primarul Ion Lungu făcea cunoscut că Ministerul Dezvoltării lansa ghidul de finanţare specifică pentru Componenta 10. Fondul local, Apelul 1.1, Înnoirea parcului de autovehicule destinate transportului public, în cadrul căreia ar urma să fie depus, de către cele 8 membre ale ZUF, şi Proiectul transportului metropolitan sucevean. La acea dată, Lungu saluta deblocarea procedurilor aferente Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, remarcând că se aşteaptă, ca acelaşi lucru este aşteptat şi în ceea ce priveşte Programul Operaţional Regional (POR) 2021-2027. „Încă nu sunt venite ghidurile clarificate. Termenul a rămas data de 1 aprilie, dar s-ar putea să fie o amânare, deoarece nu au apărut clarificările” arată edilul-şef. Cu toate acestea, documentaţia necesară este pe cale  de a fi finalizată, într-o primă fază achiziţionate urmând să fie 45 de mijloace electrice de transport călători, dintre care 18 autobuze şi 27 de microbuze. Bugetul total al proiectului 17,95 de milioane de euro, respectiv 21,36 de milioane de euro cu TVA. Municipiul Suceava va atrage 12,49 de milioane de euro, Salcea-3,18 milioane de euro,  iar comunele Adâncata, Bosanci, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuţi  şi Şcheia vor accesa câte 324.770 de euro fiecare.