24 martie 2025


Dispar 23 de posturi de conducere din Primăria Suceava

 > Vasile Rîmbu, şeful administraţiei municipale sucevene, propune ”structuri funcţionale mai omogene, cu un management eficient şi simplu”

> Totalul de posturi este de 790, inferior celui comunicat Instituţia Prefectului şi valabil pentru unităţi administrativ-teritoriale similare

Reorganizarea şi aprobarea statului de funcţii pentru Primăria municipiului Suceava sunt propuse dezbaterii şi deliberării în şedinţa ordinară a lunii martie a Consiliului Local. În referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, Vasile Rîmbu, autorul propunerii legislative, îşi fundamentează necesitatea procesului de reorganizare pe existenţa unor compartimente „nefiresc de neomogene”; includerea unor compartimente în structuri „nepotrivite”; structuri „greu de condus şi de controlat”; compartimente mult „supradimensionate, în defavoarea altora dar şi pe „număr  excesiv de funcţii de conducere (…) cu costuri bugetare mari”. În vederea „remedierii acestor disfuncţii”, şeful executivului din municipiul reşedinţă de judeţ propune ”structuri funcţionale mai omogene, cu un management eficient şi simplu”. Potrivit proiectului de hotărâre, primarul Vasile Rîmbu propune reducerea cu 23 de posturi a funcţiilor de conducere. Astfel, „din patru director generali rămâne doar unul, corespunzător arhitectului-şef; dispare directorul general adjunct; din 10 directori rămân 9; dispare directorul adjunct, iar din 47 de şefi de serviciu rămân 30”. Potrivit raportului Serviciului „Resurse umane”, prin proiectul de hotărâre privind o nouă organigramă şi un nou stat de funcţii, numărul de posturi este inferior faţă de cel aprobat şi comunicat de Instituţia Prefectului judeţului Suceava. De asemenea, numărul maxim de funcţii de conducere de 8% se încadrează în numărul total de posturi aprobat la nivel de ordonator principal de credite”.  „Aşadar, numărul de posturi de conducere propus prin proiectul de hotărâre înaintat este de 42, iar numărul total de posturi propus este de 790, rezultând un procentaj de 5%” se subliniază în raportul citat. În noua organigramă a Primăriei municipiului Suceava, propuse sunt următoarele funcţii de conducere: un secretar general şi un administrator public (ambele exceptate din norma de 8%); un arhitect-şef (director general); 9 directori (funcţionari publici şi contractuali) şi 30 de şefi de servicii (funcţionari publici şi contractuali). Conform proiectul de hotărâre „pentru o funcţionare eficientă şi fluentă” a activităţii Primăriei, supusă aprobării Consiliului Local este înfiinţarea Serviciului „Achiziţii publice” şi Serviciului „Digitalizare şi licenţe de transport”.  Totodată, pentru asigurarea unui controlul intern eficient, în noua structură constituite ar fi Compartimentul „Guvernanţă corporativă” şi Corpul de control al primarului.