Dispar 23 de posturi de conducere
din Primăria Suceava
> Vasile
Rîmbu, şeful administraţiei municipale sucevene, propune ”structuri funcţionale
mai omogene, cu un management eficient şi simplu”
> Totalul de posturi este de
790, inferior celui comunicat Instituţia Prefectului şi valabil pentru unităţi
administrativ-teritoriale similare
Reorganizarea
şi aprobarea statului de funcţii pentru Primăria municipiului Suceava sunt propuse
dezbaterii şi deliberării în şedinţa ordinară a lunii martie a Consiliului
Local. În referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, Vasile Rîmbu,
autorul propunerii legislative, îşi fundamentează necesitatea procesului de
reorganizare pe existenţa unor compartimente „nefiresc de neomogene”;
includerea unor compartimente în structuri „nepotrivite”; structuri „greu de
condus şi de controlat”; compartimente mult „supradimensionate, în defavoarea
altora dar şi pe „număr excesiv de
funcţii de conducere (…) cu costuri bugetare mari”. În vederea „remedierii
acestor disfuncţii”, şeful executivului din municipiul reşedinţă de judeţ
propune ”structuri funcţionale mai omogene, cu un management eficient şi
simplu”. Potrivit proiectului de hotărâre, primarul Vasile Rîmbu propune reducerea
cu 23 de posturi a funcţiilor de conducere. Astfel, „din patru director
generali rămâne doar unul, corespunzător arhitectului-şef; dispare directorul
general adjunct; din 10 directori rămân 9; dispare directorul adjunct, iar din
47 de şefi de serviciu rămân 30”. Potrivit raportului Serviciului „Resurse
umane”, prin proiectul de hotărâre privind o nouă organigramă şi un nou stat de
funcţii, numărul de posturi este inferior faţă de cel aprobat şi comunicat de
Instituţia Prefectului judeţului Suceava. De asemenea, numărul maxim de funcţii
de conducere de 8% se încadrează în numărul total de posturi aprobat la nivel
de ordonator principal de credite”. „Aşadar,
numărul de posturi de conducere propus prin proiectul de hotărâre înaintat este
de 42, iar numărul total de posturi propus este de 790, rezultând un procentaj
de 5%” se subliniază în raportul citat. În noua organigramă a Primăriei
municipiului Suceava, propuse sunt următoarele funcţii de conducere: un
secretar general şi un administrator public (ambele exceptate din norma de 8%);
un arhitect-şef (director general); 9 directori (funcţionari publici şi
contractuali) şi 30 de şefi de servicii (funcţionari publici şi contractuali). Conform
proiectul de hotărâre „pentru o funcţionare eficientă şi fluentă” a activităţii
Primăriei, supusă aprobării Consiliului Local este înfiinţarea Serviciului
„Achiziţii publice” şi Serviciului „Digitalizare şi licenţe de transport”. Totodată, pentru asigurarea unui controlul
intern eficient, în noua structură constituite ar fi Compartimentul „Guvernanţă
corporativă” şi Corpul de control al primarului.