Primarul Ion Lungu promite:
Facturi la încălzire înjumătăţite în blocurile reabilitate
termic
- „Aş vrea să văd primul bloc făcut, pentru că majoritatea cetăţenilor vor să ştie cât costă şi cum arată” a declarat şeful municipalităţii sucevene
Primăria municipiului Suceava insistă pe semnarea de contracte adiţionale cu asociaţiile de proprietari care au acceptat să intre în programul guvernamental de creştere a eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe. Primarul Ion Lungu a avut discuţii cu reprezentanţii celor 26 de blocuri cu 968 din primul lot, cel în cazul căruia procedurile sunt avansate, cerându-le acestora să obţină acordul proprietarilor pentru semnarea actului adiţional care ar permite iniţierea procedurilor pentru atribuirea proiectării şi execuţiei propriu-zise. Şeful municipalităţii sucevene crede că proprietarii nu vor mai fi reticenţi decât în momentul în care vor vedea cum arată primul bloc reabilitat, care sunt costurile, dar şi avantajele izolării termice. „Noi am făcut studiul de fezabilitate şi am aprobat indicatorii tehnico-economici, şefii de asociaţii trebuind să convoace adunările generale pentru aprobarea semnării actului adiţional la contractul de mandat, astfel încât să putem demara efectiv proiectarea şi execuţia. Aş vrea să văd primul bloc făcut, pentru că majoritatea cetăţenilor vor să ştie cât costă şi cum arată. Sper să convingem cât mai mulţi cetăţeni din municipiul Suceava să facem această reabilitare termică, deoarece, pe lângă faptul că se schimbă clădirile la faţă, cel mai important este faptul că banii sunt recuperaţi” a evidenţiat Ion Lungu, adăugând că, în loc de 2 gigacalorii pe lună, într-un apartament izolat se va consuma doar o gigacalorie, la încălzire plătindu-se jumătate din factură. În şedinţa din iulie 2020, Consiliul Local a aprobat studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici pentru 26 de blocuri de locuinţe cuprinse în primul lot, valoarea totală a investiţiei fiind de 42 de milioane de lei. Potrivit legislaţiei în domeniu, jumătate din finanţare este suportată din bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual, iar 30% este în sarcina bugetului local al municipiul Suceava. Asociaţiile de proprietari trebuiau să asigure 20% din costul total al lucrărilor, fiecăruia proprietar revenindu-i o participare financiară în funcţie de cota indiviză deţinută. Însă, printr-o hotărâre a Consiliului Local, bugetul Sucevei preia 40% din finanţare, asociaţiilor de proprietari revenindu-le o cotă de 10%.