17 septembrie 2020

 

Primarul Ion Lungu a deschis varianta pentru traficul uşor a rutei alternative peste apa Sucevei

  • Traficul principal se va reduce cu 20%, din centrul Sucevei în zona comercială ajungându-se pe strada „Mirăuţi”, cu traversarea Podului „Unirii” şi continuând cu drumul dintre fosta Termica şi Bazar 
  • „În baza strategiei de fluidizare a traficului, Suceava urmează a fi printre puţinele oraşe care vor avea un inel ocolitor complet” a punctat primarul Ion Lungu, menţionând că acest lucru se va întâmpla după construirea Rutei ocolitoare nr. 2

Ieri, Ion Lungu, primarul Sucevei, Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului judeţean şi deputatul liberal Ioan Bălan, au inaugurat o primă variantă a rutei alternative Suceava-Botoşani.  Este vorba despre cea destinată traficului uşor, respectiv autovehiculelor de sub 3,5 tone, pe relaţia intersecţiei Căii Unirii cu strada „Petru Rareş”-strada „Mirăuţi”-Podul „Unirii”-strada „Energeticianului”-Calea Unirii. Şeful municipalităţii sucevene a declarat că, doar într-un an şi 5 luni, cu 1,5 milioane de euro, sumă alocată de la bugetul local,  s-a reuşit construirea atât a  Podului „Unirii”, cât şi amenajarea şi darea în folosinţă a porţiunii dintre  acest din  urmă obiectiv şi centrul municipiului.  „Eu zic că, într-un termen rezonabil, de când au început lucrările la Podul <Unirii>, şi cu nişte costuri, de asemenea, rezonabile, cheltuite de Primărie din fonduri proprii, s-a reuşit  amenajarea noului podul şi a acestei variante pentru traficul uşor” a subliniat edilu-şef al Sucevei, adăugând că se estimează a se înregistra o reducere cu 20% a traficului de artera principală. Lungu a ţinut să precizeze că, începând de ieri, se lucrează la podeţul de pe cea de-a doua variantă, respectiv cea dintre intersecţia de la Sala sporturilor a străzii „Apeductului” cu Calea Unirii şi strada „Traian Vuia”, până la Podul „Unirii” din zona Staţiei de epurare a apelor uzate orăşeneşti, la aceasta din urmă intervenţiile trebuind fi gata la mijlocul anului viitor. Potrivit primarului, în proiect este şi amenajarea unei căi de circulaţie între Podul „Unirii” şi viitoarea centură de ocolire a reşedinţei de judeţ, dintre DE 85 şi DN 29, cu joncţiune în zona localităţii Tişăuţi.  „La Tişăuţi ne vom întâlni cu Ruta ocolitoare nr. 2 a municipiului Suceava pe relaţia Cumpărătura-Ipoteşti-Tişăuţi Salcea. Iată că, în baza strategiei de fluidizare a traficului, Suceava urmează a fi printre puţinele oraşe care vor avea un inel ocolitor,” a punctat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, mulţumind firmei constructoare care a ridicat podul într-un termen record de 4 luni, cât şi celei care lucrează efectiv la varianta alternativă.           Lucrările la Podul „Unirii” peste râul Suceava au început pe 15 aprilie 2019, fiind executate de Cornell’s Floor, subsidiară a unei companii americane. De la pod, se va ajunge şi pe DN 29,  pe traseul strada „Energeticianului”, strada betonată de pe lângă Termica, traversarea căii ferată, strada „Traian Popovici” şi ieşire în dreptul fostei Avicola.