27 februarie 2025

 Poliţiştii locali suceveni susţin necesitatea unor modificări legislative privind dimensionarea  efectivelor

 >  La stabilirea necesarului de poliţişti de luat în calcul sunt gradul de infracţionalitate, numărul de locuitori, suprafaţa localităţii, afluxul de turişti, numărul de studenţi, cât şi rata şomajului

Direcţia Poliţei Locale Suceava semnalează „o serie de necesităţi pentru optimizarea activităţilor”, printre acestea numărându-se completarea efectivelor, conform statului de personal, dar şi a completarea dotării cu echipament individual şi mijloace tehnice a poliţiştilor locali şi compartimentelor funcţionale. În raportul privind activitatea desfăşurată în anul trecut, în vedere este pusă, de asemenea, punerea la dispoziţie a unui spaţiu pentru depozitarea corespunzătoare a echipamentului, armamentului şi muniţiei. 
Conducerea instituţiei din subordinea Primăriei municipiului Suceava  şi poliţiştii locali susţin necesitatea unor modificări legislative, în condiţiile în care Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 63 din 2010 prevede asigurarea unui poliţist local la 1.000 de locuitori. 
Pornind de la principiul descentralizării şi autonomiei locale, „propunerea este ca efectivele de poliţie locală să dispună de posibilitatea de fi dimensionate în funcţie de nevoile, necesităţile şi resursele bugetare locale”. De asemenea, la un program normal de 8 ore pe zi, la stabilirea necesarului  de luat în calcul sunt gradul de infracţionalitate, numărul de locuitori pe grupe de vârstă, suprafaţa localităţii, afluxul de turişti, numărul de studenţi, rata şomajului. În raportul de activitate semnat directorul executiv Ovidiu Doroftei, Direcţia Poliţei Locale mai solicită finalizarea proiectului de extindere a sistemului de supraveghere video, dar, nu în cele din urmă, asigurarea resurselor financiare pentru creşterea capacităţii profesionale şi operative, cât şi pentru participarea la cursuri de perfecţionare.