Mansardarea Şcolii Gimnaziale
Miron Costin este în faza semnării contractului de finanţare la Agenţia de
Dezvoltare Regională Nord-Est
> Investiţia de 9,45 de milioane de lei survine creşterii numărului elevilor,
ceea ce a dus la supraaglomerarea sălilor
de clasă şi la programul de studiu în schimburi
> Prin proiect prevăzute sunt
inclusiv „digitalizarea şi echiparea infrastructurii şcolare cu dotări şi
echipamente didactice şi tehnologice moderne”
Proiectul
de extinderea pe verticală, respectiv de mansardare, şi de dotare a clădirii Şcolii
Gimnaziale nr. 11 Miron Costin, inclusiv de adaptare a sistemului de educaţie
la evoluţia tehnologică, este în faza de contractare în cadrul Programului
Regional Nord-Est 2021-2027. Lucian Harşovschi, viceprimarul municipiului
Suceava, informează că, în acest sens, accesată este Prioritatea 6 Nord-Est-O
regiune educată, Apelul Dezvoltarea infrastructurii educaționale pentru învățământul
timpuriu antepreșcolar și preșcolar, primar, gimnazial, liceal şi profesional,
inclusiv dual. Valoarea proiectului este
de 9,45 de milioane de lei, dintre care 7,19 de milioane de lei cheltuieli
eligibile, durata de realizare fiind de 20 de luni de la parafarea contractului
de finanțare. Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea
infrastructurii educaţionale, prin crearea de noi spaţii necesare Şcolii
Gimnaziale nr. 11 Miron Costin din cartierul Burdujeni. Investiţia are în
vedere suplimentarea spaţiilor destinate învăţământului, „insuficiente în
cadrul imobilului existent şi crearea unui confort sporit pentru utilizatori”,
precum şi optimizarea spaţiilor, în raport cu programul şcolar zilnic”. În ultimii ani, la Şcoala Gimnazială nr. 11
Miron Costin numărul de clase a crescut de 46 la 52, iar cel al elevilor, de la
1,290 la 1.395, „ceea ce a dus la „supraaglomerarea sălilor şi la un program de
studiu în schimburi”. Investiţia de mansardare aferentă Corpului C1 al Şcolii
Gimnaziale îşi propune o îmbunătăţire a caracteristicilor tehnice şi
funcţionale a clădirii, a izolaţiei
anvelopei superioare, atât în ceea ce priveşte economia de energie, cât şi
înlocuirea finisajelor interioare şi exterioare uzate „care nu mai corespund
din punct de vedere estetic şi calitativ”. Totodată, prevăzute sunt digitalizarea
şi echiparea infrastructurii şcolare cu dotări şi echipamente didactice şi
tehnologice moderne, în scopul „adaptării acesteia la cerinţele educaţiei
contemporane”.