DSVSA Suceava semnalează:
Riscuri la cumpărarea online
a produselor alimentare
- Comercializate de către persoane
fizice neautorizate, acestea pot fi contaminate „cu microorganisme periculoase generatoare
de toxiinfecții alimentare grave”
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Suceava
avertizează consumatorii asupra riscurilor asociate achiziţionării de produse
alimentare comercializate pe reţelele de socializare de către persoane fizice
neautorizate. „Tot mai multe produse alimentare sunt promovate în mediul
online, însă o parte dintre cei care le comercializează nu sunt înregistraţi
sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, nu dispun de spaţii
verificate oficial şi nu respectă normele minime de igienă impuse de legislaţie”
semnalează directorul executiv dr. Mihai Sorin Voloşeniuc, menţionând că,
desfăşurată în circumstanţele menţionate, activitatea comercianţilor cu pricina
„este ilegală”. Şeful DSVSA atrage atenţia că produsele obţinute „în spaţii
necontrolate şi în condiţii precare de igienă pot fi contaminate cu bacterii
precum salmonella, listeria sau alte microorganisme periculoase, generatoare
de toxiinfecții alimentare grave”. În consecinţă, dr. Voloşeniuc recomandă consumatorilor să
cumpere produse alimentare doar din unităţi înregistrate sanitar-veterinar; să
verifice etichetele; data durabilităţii minimale şi condiţiile de depozitare, iar
atunci când „identifică astfel de practici ilegale, să sesizeze autorităţile”.
Totodată, dr. Mihai Sorin Voloşeniuc, directorul executiv al Direcţiei Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Suceava mai arată că înainte de a se plasa comanda, pe lângă actele
de identificare ale comerciantului, trebuie
urmărite denumirea produsului; lista ingredientelor şi
cantitatea netă; condiţiile de transport; informaţiile despre alergeni, dar şi
termenii de livrare, retur şi de depunere a eventualelor reclamaţii. În cele
din urmă, la recepţionarea coletului
se vor verifica integritatea pachetului (scurgeri, rupturi,
deteriorări); concordanţa dintre produsele comandate şi cele efectiv livrate; starea
termică a produselor perisabile; integritatea ambalajelor şi lizibilitatea
etichetelor; data limită de consum, precum şi existenţa bonului fiscal, „util
în cazul unei reclamaţii”.